Mit ettem ma

Specialosz - Languszta

2011. július 20. 19:22 - gasztrobetyár

Szakítok a blog eddigi írányelvével és most nem rendelt kaját fogok bemutatni nektek. Talán ez lesz az 1000ből 1 post esete, most saját kézzel készített kaja lesz (nem én voltam a shéf bácsi csak csekkoltam és ettem:))

Spanyol helyi erők nagyon erre esküdtek, hogy ez a muchos grande finomosz kajosz ezért választottuk ezt mára, a bigosz langusztosz.

Az előkészületek nem túl bonyolúltak ezért gyorsan vázolom, elkell indulni és venni kell langusztát, és némi olajat. Helyi erők tanácsára vettünk egy „alioli” nevezetű mártást. Ezt mi a helyi „tescoban” tettük meg, de ránézésre nem volt semmi gond vele.

 

Miután betérünk a zsákmánnyal a konyhászoszba megmossuk és a hát pikkely? páncél? nem is tudom részt bevágjuk hosszanti irányban. Miután ezzel megvolnánk jöhet a forró olaj a bajszos cimbiknek.  Az olaj jakuzziban 5-10 percig pihenni hagyjuk a srácokat mikor már kezdenek barnábbak lenni, akkor kivesszük őket.

Előttünk a tálca bronzbarna languszta, így már nincsen más hátra mit, az elfogyasztás, ajánlott a bevágott résznél eltávolítani a fejét és a  páncél szerű képződményt mert, azzal kicsit ropogós lesz a fincsi falatunk. Bátran mártogatva a mártásban és némi csepp citrommal nagyon ízletes vacsorát biztosított mára. Olajos mivoltja ellenére nem  túl laktató, bár lehet csak a sok páncél bontogatás miatt éreztem úgy, hogy már a 100-dik langusztát ettem már meg.  

Pontozás nem lesz ebben a postban mert sok értelme nem lenne. Ár/érték arányban nem lesz világbajnok mert jó pár kilót kell venni ahhoz, hogy jól lakjunk vele, viszont nagyon finom étel ezért ajánlott bárkinek kipróbálnia.

Az olajban való kisütés mellett tanácsolták még a sütőben való elkészítését ott annyira nem lesz olajos minden falat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr533084245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása